12 september 2016

Lite miljötänk typ.....



När mina stora barn var små använde jag tygblöjor, komposterade, sopsorterade, var duktig att sylta och safta själv osv. Men så ändrades livet och jag tappade en del av mitt miljötänkande, en del har jag fortsatt med som att sopsortera till en viss del men sen något år tillbaka är det något inom mig som åter börjat ifrågasätta miljön runt mig. Har bl a börjat minska på plasten hemma, plastskålar byts ut mot nya i porslin och glas, matlådor mot glas och aluminiumlådor istället osv. Just matlådor tycker jag blir himla ofräscha fort, har man ställt in en med köttfärssås i mikron så blir den direkt ful och känns inte alls trevlig nästa gång man ska ta den. Tycker det är lättare att diska och få glas rent,till plast får man ta en massa diskmedel för att få rent, hittade nu smarta i aluminium här och måste nu lägga en beställning då jag har mest glaslådor innan.



Hittade också en massa roliga leksaker till de små som kommit till världen i vår omgivning sista året i denna butik med ett superbra sortiment. Tonåringen påtalade att alla barn älskar att leka affär och servera låtsasmat och det finns ju så himla fina i trä, målade med miljösnälla färger, som nu ska beställas och hoppas någon liten ska gilla dem och leka med dem i många år framöver

Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Inga kommentarer: