12 april 2016

Kristaller





Visst är det något speciellt med kristallkronor? Har en dröm om ett gigantiskt badrum med en rustik, rejält shabby stil med en stor vacker ljuskrona i taket, får rysningar när jag ser den kombon i någons blogg, Instagram eller ja nånstans där jag hämtar inspirationsbilder. Eller att inreda en loge till en underbar festlokal och smacka upp ett par fina kristallkronor, vilken fantastisk brytning mot det rustika . Nu har jag inget stort badrum, eller nån loge men kristallkronor finns i hallen och två av döttrarnas rum, älskar att se solens ljus leka i prismorna, nästan så jag gärna ställer upp korsdrag de där dagarna när solen ligger på för att se prismornas ljus leka på väggarna och golvet. Ibland på loppisarna har jag hittat udda prismor och jag har svårt att lämna dem kvar, älskar att använda dem till olika små stilleben eller skapa mobiler med dem hängandes i tex ett fönster. Jag har några ligger nu som jag har en tanke om att använda när jag gör en drömfångare. Har nu börjat kika efter en krona till vardagsrummet, eftersom jag inte har så högt i tak får den inte vara för stor och i jakten på en fin kristallkrona hamnade jag här inne, har hittat några jag skulle kunna tänka mig men får fundera lite till

Ha en fin dag!
Kram/Lena

Inga kommentarer: